KABUL EDİLMİŞ DUALAR

Son zamanlarda okuma verimliliğim arttı herhalde. Arka arkaya birçok kitap okudum. Okuduğum kitapların çoğu hakkında da yazmak istiyorum, ama o kadar çok yazılması gereken kitap çıkıyor ki ister istemez bazılarını ihmal ediyorum. Bu yazımda ihmal etmek istemediğim kitapların bazılarından kısaca da olsa söz etmek istiyorum.

Sel Yayınları, iyi bir işe girişti Truman Capote'nin tüm eserlerini yayınlıyor. Kabul Edilmiş Dualar (Çev. Süha Sertabiboğlu, Şubat 2008), Capote'nin öldüğünde henüz tamamlanmış romanı. Romanın bazı bölümleri ünlü Amerikan dergilerinde yayınlanmış ve yüksek sosyeteden, edebiyat ve sanat dünyasından kişilerin özel hayatları hakkında önemli sırları ifşa ettiği için büyük tartışmalar yaratmış. Çoğu Capote'nin arkadaşı olan bu ünlüler sırlarını açığa çıkardığı için yazarla dostluklarını bitirmişler. Capote'nin hayatı büyük bir yalnızlık içinde sona ermiş. Romanı tamamlayamamış olmasının nedeninin de bu tepkiler olduğu düşünülebilir. Capote'nin alışılmış anlatımından oldukça farklı anlatımı olan bir roman. Sanıyorum hayat hikâyesi ile örtüşen birçok yeri var. Sosyal hayatta başarılı ama edebiyatta pek varlık gösteremeyen bir yazarın ünlüler ve zenginler arasında yaşadıkları anlatılıyor. Küçük anı parçaları halinde gelişiyor roman. Kitabın girişinde belirtildiği gibi Proustvari olmasa da Capote'nin itirafı sayılabilir. Roman tamamlanabilseydi nasıl bir sonuca ulaşırdı bilinmez ama bu haliyle bile akıcı, okunaklı.

Yorumlar